بررسی راهکارهای ورود به بازار عراق در اصفهان

سلسله سمینارهای تخصصی بررسی راهکارهای ورود به بازارهای هدف بین‌المللی در دومین گام خود با عنوان «راهکارهای توسعه و بهبود تجارت با کشور عراق» در اصفهان برگزار می‌شود.

این سلسله سمینارهای تخصصی به همت مرکز آموزش بازرگانی اصفهان برگزار می‌شود و روز هفدهم بهمن‌ماه با حضور مهدی نجات‌نیا، رایزن پیشین بازرگانی ایران در عراق به بررسی راه‌های توسعه تجارت فعالان اقتصادی اصفهان با کشور عراق می‌پردازد.

از جمله سرفصل‌های این سمینار تخصصی می‌توان به آشنایی با ساختارها و شاخص‌های جغرافیایی، جمعیتی، اقتصادی و فرهنگی عراق، آشنایی با بازار و تحلیل رفتار و سلیقه مصرف‌کنندگان عراقی، امور گمرکی و استاندارد، شبکه بانکی و مراودات مالی، آشنایی با ثبت شرکت و برند، شیوه حضور در نمایشگاه‌ها و شیوه فروش مستقیم در بازارهای کشور عراق اشاره کرد.

بررسی نکات مهم امنیتی در عراق، کانال‌های توزیع در این کشور و اصول حاکم در تنظیم قراردادهای تجاری با فعالان اقتصادی کشور عراق نیز از دیگر سرفصل‌های این سمینار تخصصی به شمار می‌رود.

سمینار تخصصی راهکارهای توسعه و بهبود تجارت با کشور عراق در حالی برگزار می‌شود که این کشور با برخورداری از ۱۵۹۹ کیلومتر مرز مشترک با ایران، یکی از اصلی‌ترین شرکای تجاری کشورمان به شمار می‌رود. ایران سومین صادرکننده عمده کالا به عراق است. عمده‌ترین اقلام صادراتی ایران به عراق را مواد غذایی، مصالح ساختمانی، دارو و تجهیزات پزشکی، مواد شوینده و بهداشتی، لوازم منزل، مواد شیمیایی و پتروشیمی، ماشین‌آلات سبک صنعتی، خودرو و لوازم یدکی و محصولات فلزی و پلاستیکی تشکیل می‌دهند.

کشور عراق طی سال‌های گذشته به طور پیوسته جزو پنج کشور اصلی بازار هدف صادراتی ایران بوده و بر همین اساس کسب اطلاعات بیشتر، مطالعه بازار عراق و شناخت شیوه ورود و نیاز و سلیقه بازار عراق بسیار اثربخش و دارای اهمیت خواهد بود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سمینار تخصصی راهکارهای توسعه و بهبود تجارت با کشور عراق می‌توانند به وب‌سایت isfbtc.ir مراجعه کنند و یا به شماره ۵۰۰۰۲۱۳۶۲۸۳۹۲۹ پیامک بزنند.

ایسنا/اصفهان