سازمان توسعه تجارت ایران و مرکز آموزش بازرگانی در همکاری با مرکز بین المللی تجارت (ITC) و با حمایت اتحادیه اروپا همایش بزرگ تجاری ایران- اروپا را در روزهای ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آذرماه سال ۱۳۹۹ به صورت وبیناری برگزار می‌کند.

در این همایش که با کمک موسسه آمبروزیتی ایتالیا برگزار خواهد شد شرکت‌های ایرانی و اروپایی حضور داشته و نشست‌های تجاری دوجانبه برگزار خواهند کرد. این همایش و نشست‌های B2B مربوط به آن در راستای استراتژی ملی صادرات جمهوری اسلامی ایران (که اخیراً توسط سازمان توسعه تجارت ایران و با کمک کارشناسان مرکز بین‌المللی تجارت و تامین مالی اتحادیه اروپا تدوین شده) و در جهت کمک به شرکت‌های ایرانی برای ورود به بازار اروپا و ایجاد امکان برای تعامل اقتصادی و تجاری آنها با شرکت‌های اروپایی صورت می‌گیرد.

شرکت‌ها برای برگزاری نشست‌های B2B خود در سایت اینترنتی اختصاصی این نشست بیش از ۲۰ روز (از ۱۱آذر تا اول دی‌ماه) فرصت خواهند داشت تا نسبت به هماهنگی و برگزاری این نشست‌ها با شرکای تجاری خود اقدام نمایند. در سایت اختصاصی این نشست جستجوی شرکت‌های موجود و ارسال تقاضا برای برگزاری نشست‌ها از ۱۱ آذر ماه (اول دسامبر) امکانپذیر خواهد شد.

نشست هم‌اندیشی تجاری در فضای آنلاین اختصاصی( پلت فرم) مربوط به این نشست برگزار خواهد شد. رویداد اصلی سه روزه شامل نشست‌های تخصصی در زمینه مباحث مرتبط با روابط اقتصادی و تجاری ایران و اروپا و همچنین نشست‌های (پانل‌های) اختصاصی در خصوص استراتژی ملی صادرات در زمینه‌های زیرخواهد بود:

بخش‌های صنعتی:

  • قطعات خودرو
  • اقلام پتروشیمی

بخش‌های کشاورزی:

  • گیاهان دارویی
  • میوه و سبزیجات

بخش‌های خدماتی:

  • گردشگری
  • خدمات ICT

علاوه بر این، فعالیت‌های متنوعی به منظور بهره‌برداری حداکثری شرکت‌کنندگان طراحی شده که از دوهفته پیش از رویداد اصلی آغاز شده و تا یک هفته پس از رویداد اصلی در جریان خواهد بود. این برنامه‌ها شامل موارد ذیل خواهد بود:

– برگزاری دوره های آموزشی در جهت ارتقای ظرفیت شرکت‌های ایرانی و تشخیص و بهبود مهارت‌های مدیریتی آن‌ها مرتبط با فرآیندهای تجارت جهانی

– ایجاد ارتباط تجاری با شرکت‌های طرف اروپایی و تنظیم ملاقات‌های دوجانبه از طریق جستجوی شرکت‌های حاضر در رویداد و پیشنهاد برگزاری نشست‌ها در پلت فرم اختصاصی نشست

نشست فوق رویدادی منحصر به فرد برای مجموعه کسب و کارهای ایرانی و اروپایی است. این نشست امکان تبادل ایده‌ها و تخصص‌ها و همچنین شناسایی و برقراری ارتباط با شرکای تجاری بالقوه را به شرکت‌های ایرانی و اروپایی می‌دهد. احیای گفتگوها و ایجاد زمینه اعتماد متقابل بین شرکت‌ها می‌تواند به بازسازی روابط تجاری ایران و اروپا منتهی شده و روابط اقتصادی بین دو طرف را مستحکم‌تر ساخته و درعین حال مسیر را برای روابط تجاری و سرمایه‌گذاری گسترده‌تر هموار نماید.

ثبت‌نام و حضور شرکت‌های علاقمند ایرانی و خارجی در این رویداد هیچ هزینه‌ای را متوجه شرکت‌ها نمی‌کند و امکان لازم را به شرکت‌های ایرانی می‌دهد که با ده‌ها شرکت اروپایی نشست‌های تجاری برگزار نموده و بستر لازم را برای همکاری‌های تجاری، علمی و فن‌آوری در جهت افزایش صادرات غیر نفتی ایران به اروپا به عمل آورند.