اولین سمپوزیوم مدیریت دانش و نوآوری در شهر

دانشگاه “SKÖVDE” سوئد به‌همراه دانشکده عمران ، آب و محیط زیست دانشگاه شهید بهشتی و با همکاری فصلنامه شهرومنظر، اولین همایش مدیریت دانش و نوآوری را در تهران برگزار می‌کنند. این همایش میان‌رشته‌ای موضوعات مرتبط با معماری، برنامه‌ریزی و طراحی شهری را از منظر مدیریت دانش و نوآوری مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

ضرورت برگزاری این همایش چیست؟

یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های انتخاب این رویکرد برای بحث و بررسی،  احساس نیاز به تمایلات و گرایشات میان‌رشته‌ای در حوزه‌ی شهری در عصر حاضر است.

به‌علاوه، بسیاری از دانشگاهیان و حرفه‌مندان بین‌المللی به همراه موسسات و نهادهای دولتی و غیرانتفاعی در رشته‌های مختلف که با موضوع همایش مرتبط بودند برای همکاری در ایده‌پردازی، برنامه‌ریزی و برگزاری این همایش گردِ هم آمده‌اند تا برای اولین‌بار به تعامل و گفت‌وگوی رودرو بایکدیگر در حوزه‌ی مدیریت دانش و نوآوری بپردازند  و موسسه پژوهشی “سارای” در راس این گروه در کنار فصلنامه‌ی شهرومنظر قرار دارد.
محورهای همایش

  • توسعه شهر هوشمند مبتنی بر مدیریت دانش و نوآوری
    • شهرهای هوشمند دانش‌بنیان
    • مدیریت دانش اجتماعی-فضایی
    • تسهیل نوآوری و خلاقیت و مدیریت دانش
    • برقراری ارتباط میان نوآوری و تولید دانش
    • ایجاد شبکه‌های نوآوری و خلاقیت
    • نقش مدیریت دانش در نوآوری‌های درون‌سازمانی
    • مدیریت دانش برای دست‌یابی به نوآوری‌های مشارکتی و جهانی
    • بهینه‌سازی فرایند حل مسئله از طریق مدیریت دانش
    • مدیریت دانش و فضاهای باز (شهری)
    • مدیریت دانش و نوآوری بدون‌مرز و آزاد
  • شرکتها و موسسات آینده: رویکرد سناریو محور برای ارزیابی توسعه شهری
    • پیچیدگی‌های شهری و استراتژی‌های فضایی
    • سازمان‌ها و نهادها، هدایت و رهبری و کارآفرینی استراتژیک
    • ارزیابی ظرفیت‌های توسعه‌ی شهری
    • زیرساخت‌های شهری/ زباله‌های جامد/ خدمات عمومی و رفاهی/ اشکال و شبکه‌ی حمل‌ونقل
  •  تاب آوری منطقه ای: عوامل تداوم زیستی یک منطقه
    • آسایش شهری
    • رویکرد مکان-محور خلاق
    • مدیریت محیطی شهر
    • اقتصاد شهر/ اقتصاد مکان/ پیچیدگی‌های اقتصاد مکان
  • مدیریت شهری و مناطق غیرشهری/ مدیریت ریسک/ حکمروایی محلی و منطقه ای
    • عوامل مکانی که برای شرکت‌های غیرشهری منابع غیراستراتژیک بشمار میروند و آنها را به سمت مزیت‌های رقابتی پایدار هدایت می‌کند.
    • شرکت عمومی-خصوصی
  • دیجیتالی (الکترونیک) کردن جوامع و سازمان ها
  • طراحی معمارانه برای آینده
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان و مدیریت دانش و نوآوری
    • مدیریت دانش و نوآوری در شرکت ها و موسسات کوچک و متوسط مقیاس
    • آینده پژوهش های مدیریت دانش و نوآوری
    • تولید دانش و به اشتراک‎گذاری مکانیزم‌ها و فرهنگ‌ها
    • تولید، ذخیره و تغییر دانش
    • دریافت، ترکیب و سنتز و اعتبارسنجی دانش
    • نقشه‌های دانش
    • نگهداری دانش
    • داستان‌سرایی و کافه‌ی دانش
    • بنیان نهادن و حمایت از گفتگوی داخلی (درون سازمانی)
    • کاوش دانش
    • شرکت‌های تولید دانش
    • جوامع کار و تمرین
  • زنان و مدیریت دانش و نوآوری

برای دریافت کوپن تخفیف ویژه دانشجویان و استاید دانشگاه با واحد آموزش مرکز آموزش بازرگانی تماس حاصل فرمایید