برگزاری المپیاد دانش آموزی فرش دستباف استان اصفهان

دانش آموزان هنرستانی رشته فرش دستباف، امسال نیز همچون سال‌های گذشته در رقابتی ستودنی در استان اصفهان در المپیاد فرش دستباف استان اصفهان حضور داشتند و تار و پود فرش دستباف را با دانش و هنر خود گره زدند.

به گزارش اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، المپیاد دانش آموزی استان اصفهان همچون سال‌های گذشته با حضور پرشور جوانان اصفهانی یک بار دیگر گویای علاقه و حمایت نسل جوان از هنر صنعت فرش دستباف ایرانی بود.

 

مصطفی هرندی، مدیر اداره فرش دستباف اصفهان در این خصوص گفت: برنامه‌ریزی برگزاری المپیاد دانش‌آموزی فرش دستباف استان اصفهان که مقدمه حضور در المپیاد ملی این رشته می‌باشد در اصفهان از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۲ آغاز شد. در این حرکت ارزشمند آموزشی – فرهنگی که با حضور و مشارکت کارشناسان اداره فرش، آقایان بدیعی و منظری و نمایندگان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه هنر کاشان، مرکز علمی کاربردی ایران سپهر، اتاق بازرگانی اصفهان و مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان در قالب شورای راهبردی المپیاد فرش دستباف استان اصفهان، جلسه های همفکری برگزار شد، سعی بر آن بود تا فرایند برگزاری المپیاد استانی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ اجرایی و نتایج مشخص شود.

 

هرندی ضمن تشکر ویژه از مجموعه‌هایی که با اداره فرش همکاری داشتند اظهار داشت: مرحله نخست آزمون های المپیاد استانی در تاریخ ۰۷/۱۰/۱۴۰۲  در ساختمان مرکز علمی کاربردی ایران سپهر و با حضور دانش آموزان هنرستان هایی که رشته فرش دستباف داشته اند برگزار شد. در این آزمون که با حمایت ستودنی مرکز علمی کاربردی ایران سپهر و با حضور اساتید دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد، دانش آموزان در رشته های طراحی، بافت و رنگرزی به رقابت پرداختند.

 

مدیر اداره فرش دستباف اصفهان در ادامه با تاکید بر ظرفیت های خوب دانش آموزی و دانشجویی در رشته فرش دستباف، گفت: برگزاری المپیاد فرش دستباف یکی از عوامل ایجاد انگیزه در بین جوانانی است که دل در تار و پود فرش دستلاف ایرانی بسته اند و این رشته را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده‌اند و باید با تمام قوا و با هم افزایی بین دستگاه های مرتبط در بخش دولتی و خصوصی، این سرمایه های انسانی را حمایت کرد.

هرندی در ادامه گفت : پس از برگزاری مرحله نخست آزمون، در تاریخ ۱۱/۱۱/۱۴۰۲ مرحله دوم آزمون با حمایت و در ساختمان دانشگاه هنر اصفهان – دانشکده فرش و صنایع دستی برگزار شد که جا دارد از همه عوامل و دست اندرکاران دانشگاه هنر تشکر ویژه شود.

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس از برگزاری آزمون تئوری و عملی در بین دانش آموزان هنرستانی و پس از برگزاری جلسه بین اساتید و اعضای شورای راهبردی المپیاد استانی، در نهایت اسامنی برگزیدگان المپیاد فرش دستباف در مقطع دانش آموزی به شرح زیر اعلام شد:

 

در رشته طراحی فرش دستباف:

نفر اول ) خانم ستایش مرادی موسوی از هنرستان شهید آوینی

نفر دوم) خانم زهرا نوروزی از هنرستان خوروش

نفر سوم) خانم فاطمه حیدری از هنرستان شهدای شهرداری

نفر چهارم ) خانم هدیه فتی از هنرستان دستمالچی

نفر پنجم ) خانم زینب سادات حسینی از هنرستان صالحیار

 

در رشته رنگرزی فرش دستباف:

نفر اول ) خانم فائزه رضوی از هنرستان خوروش

نفر دوم) خانم زهرا خیری از هنرستان خوروش

نفر سوم) خانم فاطمه جعفری از هنرستان عترت

نفر چهارم ) خانم مطهره مهوری از هنرستان مکتبی

نفر پنجم ) خانم فاطمه ناظری از هنرستان مکتبی

 

در رشته بافت فرش دستباف:

نفر اول ) خانم فاطمه خلیلی از هنرستان عترت

نفر دوم) خانم فاطمه ابراهیمی از هنرستان بانو امین

نفر سوم) خانم فاطمه غازی از هنرستان مجتهده امین

نفر چهارم ) خانم محدثه کوهی از هنرستان بانو امین

نفر پنجم ) خانم زهرا سادات شاکران از هنرستان مکتبی

 

وی در ادامه گفت: امید است پس از برگزاری المپیاد استانی، مقدمه برنامه‌ریزی و برگزاری المپیاد کشوری که در سال ۱۴۰۳ و به میزبانی شهر هنرپرور اصفهان برگزار خواهد شد، با کمک و حمایت اعضای شورای راهبردی میسر شده و برگ زرین دیگری در دفتر افتخارهای اصفهان ثبت شود.

 

مدیر اداره فرش دستباف اصفهان در پایان ضمن تشکر از همکاران خود در اداره کل صنعت، معدن و تجارت و همچنین اعضای محترم شورای راهبردی المپیاد فرش دستباف استان، این هم افزایی را مبارک و فرخنده نامید و روزهای خوشی را برای فرش دستباف ایرانی و همه زحمت کشان و دلسوزان و فعالان این هنر صنعت ارزش آفرین، نوید داد.