جوانان اصفهانی علاقه‌مند به بازرگانی بین‌الملل

یکی از دغدغه های همیشگی جوانان، موضوع اشتغال و انتخاب شغل است که صدالبته موضوع مهمی بوده و جای تامل و بررسی دارد.

 در بین انواع کشاغل و کسب و کارهایی که امکان انتخاب از بین آن ها وجود دارد، بازرگانی بین الملل و انجام فعالیت های مربوط به واردات و صادرات همیشه یکی از جذابترین گزینه ها بوده و هست.

 در اینخصوص و با هدف پاسخ به این نیاز، مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان با همکاری و مشارکت خانه جوان شهرداری اصفهان اقدام به طراحی و برگزاری همایشی با عنوان « چگونه بازرگان شویم؟» نمود که مورد استقبلال جوانان اصفهانی قرار گرفت.

 در این همایش نخست رئیس خانه جوان شهرداری اصفهان ضمن تشکر از حضور و استقبال جوانان، به اهمیت و لزوم برگزاری چنین رویدادهایی پرداخت.

 سخنران بعدی آقای علی میرجمالی، مدیر مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان به اهمیت شناخت مسیر حرکت و ویژگی های این نوع کسب و کار پرداخت و الزام ها و نکته های حیاتی که برای ورود و حضور در حوزه واردات و صادرات قابل توجه است را بیان نمود.

 میرجمالی در ادامه صحبت خود به فرایند واردات و صادرات اشاره کرد و توجه حاضران را به مهارت ها و مطالبی که باید برای موفقیت در این رشته شغلی دانست، جلب نمود.

سخنران دوم آقای کریم سلیمی رئیس اداره بازرگانی خارجی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بود که به شرایط دریافت کارت بازرگانی اشاره کرد و حاضران را به مطالعه قوانین و مقررات مرتبط با دریافت کارت بازرگانی دعوت کرد.

سخنران انتهایی نیز بانویی از جنس بازرگانی بود به نام خانم روشندل که سال ها در عرصه واردات و صادرات فعالیت کرده و در این رویداد تجربه خود را در طی این مسیر در اختیار جوانان قرار داد.

برگزاری چنین رویدادهایی ضمن آگاهی بخشی به جوانان یا علاقه مندان به فعالیت در حوزه واردات و صادرات، باعث روشن شدن و شفاف سازی مسیر حرکت در این حوزه شده و مانع از انجام اشتباه‌های بزرگ یا ضرر و زیان های قابل توجه خواهد شد.

در پایان سخنران‌ها در پنل پرسش و پاسخ شرکت کردند و پاسخ گوی سوال‌های عزیزان حاضر در جلسه شدند.

 امید است با برگزاری چنین رویدادهایی، علاقه مندان به اشتغال و فعالیت در عرصه بازرگانی بین الملل،‌ با نگاهی عمیق تر و آگاهانه تر و توانمندتر در این مسیر قدم بردارند.

مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان

isfbtc.ir

☎️ ۰۳۱-۳۳۸۳

Instagram (https://www.instagram.com/isfbtc/)

برای مشاهده کلیپ همایش کلیک کنید (https://www.aparat.com/v/3hLro)